We ontvangen regelmatig vragen van bezoekers over de website. Hier proberen we een aantal veel voorkomende vragen te beantwoorden.
1. Betaling niet gelukt
Ik heb een reservering gedaan, maar de betaling loopt niet goed.
Als het de betaling betreft, kunnen wij daar weinig aan doen, want dat is een stukje van de bank waar wij niet over gaan. Je kunt de betaling afbreken, je komt dan weer op de site van De Cirkel terug. Je krijgt de melding dat de betaling is mislukt, maar als je even wacht dan krijg je wel een e-mail daarover. In die e-mail staat een link waarmee je de betaling nogmaals kunt proberen; wacht daar nog een tijdje mee, want het kan net even heel druk zijn bij de bank waardoor de fout is opgetreden. Voordeel van deze manier is dat niet de bestelling opnieuw hoeft te worden gedaan.
2. Geen ticket ontvangen
Ik heb een reservering gedaan, de betaling is goed gegaan, maar ik heb geen e-mail met de ticket link ontvangen.
Een enkele keer komt het voor dat je geen e-mail ontvangt over de bestelling. Check dan eerst je spambox; sommige e-mailadressen worden door enkele internetproviders als spam aangemerkt. Is de e-mail ook daar niet aangekomen, stuur dan een mail naar: reserveren@decirkelheemskerk.nl en de reservering wordt nogmaals opgestuurd.
3. Inloggen lukt niet – systeem
Het lukt me niet om in te loggen, het systeem blijft hangen als ik mijn gebruikersnaam (= e-mail adres) en wachtwoord heb ingegeven.
Deze fout heeft een nog onbekende oorzaak, en is door de technici van onze site moeilijk te reproduceren. Het beste is om zo precies mogelijk te omschrijven wat je hebt gedaan, en per e-mail te versturen naar reserveren@decirkelheemskerk.nl. Meldt vooral daarbij op wat voor computer system je werkt (PC/laptop met Windows, Apple Macbook, Chromebook etc.) en welke browser je gebruikt (Internet Explorer, Firefox, Safari, etc.).
4. Inloggen lukt niet – wachtwoord
Het lukt me niet om in te loggen, ik krijg melding van een incorrect wachtwoord, of dat ik mijn wachtwoord ben vergeten.
Stuur een e-mail met deze foutmelding naar mailadres reserveren@decirkelheemskerk.nl, je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je het wachtwoord kunt wijzigen.
5. Website – foutmelding
Ik krijg de foutmelding “Cannot translate page”.
Dit is een bug (onopgeloste fout) in het systeem, die af en toe optreedt in (met name) Safari browsers (en dus meestal op Apple computers). Oplossing: gooi alle cookies weg (via: History/Clear history), en probeer het opnieuw.
6. Website – leeg scherm
Ik krijg na het inloggen een leeg scherm.
Deze fout heeft een nog onbekende oorzaak, en is door de technici van onze site moeilijk te reproduceren. Het beste is om zo precies mogelijk te omschrijven wat je hebt gedaan, en per e-mail te versturen naar reserveren@decirkelheemskerk.nl. Meldt vooral daarbij op wat voor computer system je werkt (PC/laptop met Windows, Apple Macbook, Chromebook etc.) en welke browser je gebruikt (Internet Explorer, Firefox, Safari, etc.).
7. Reservering lukt niet
Ik zie geen mogelijkheid om een reservering te doen met gereduceerd tarief.
Controleer eerst of je bent ingelogd. Als dat is gelukt (je ziet dan rechtsboven in scherm ‘Logout’ om er weer uit te kunnen gaan), is er mogelijk iets mis met het kortingslabel dat aan je gebruikersnaam hangt. Stuur dan een e-mail naar reserveren@decirkelheemskerk.nl met deze vraag, en wij zorgen alsnog voor het benodigde label.
8. Vriend worden, hoe doe je dat?
Dit staat uitgebreid omschreven in het menu onderdeel ‘Vriend worden’ wat je boven in het scherm kunt vinden op de Cirkel site.
9. Ticket annuleren
Ik heb mijn ticket geannuleerd, maar nog geen reactie gehad. Krijg ik mijn geld nog terug?
Dat ligt aan het mailadres waar je de annulering naar toe stuurt. Annuleren@decirkelheemskerk.nl is hiervoor bedoeld, zo staat het ook op de website. Info@decirkelheemskerk.nl wordt hiervoor ook gebruikt, maar dit is een algemene ingang die minder frequent gelezen wordt waardoor je verzoek vertraging kan oplopen.
10. Hoe kan ik mijn e-mailadres voor de nieuwsbrief laten wijzigen?
Dat kan door:
a) je af te melden voor de nieuwsbrief die nog naar je oude mailadres is gestuurd; de link hiervoor staat onderin de nieuwsbrief,
b) je aan te melden voor de nieuwsbrief met je nieuwe mailadres; dat kun je onderin de homepagina van de Cirkel doen.
11. Slechtziend of slechthorend
Slechtzienden of slechthorenden willen graag specifieke plek in de zaal. Kan dat geregeld?
Ja dat kan; stuur hiervoor een mail naar een van de 3 volgende mailadressen, afhankelijk van het soort voorstelling en meldt vooral om welke voorstelling het gaat.
hvenema@culturelecirkelheemskerk.nl – film
svanlieshout@culturelecirkelheemskerk.nl – theater en cabaret
pmulder@culturelecirkelheemskerk.nl – klassiek
12. Kan ik iemand van de Cirkel spreken over een bepaalde voorstelling?
Ja dat kan vanaf 2 uur vòòr de voorstelling tot een uur daarna, dus alleen voor ‘last-minute’ contact m.b.t. een specifieke voorstelling, waarbij het voor mailcontact vaak al te laat is.
13. Kaarten reserveren zonder internet betaling
Ik heb geen internet betaling, kan ik toch kaarten reserveren?
Dat kan alleen je iemand kunt vinden die wel internet betalingen kan doen, en die kaarten voor jou kan en wil reserveren; gewoonlijk zijn dat familie, vrienden of goede kennissen. Maar je kunt ook kaarten kopen aan de kassa bij de ingang en betalen met pinpas. Nadeel is dan wel dat de voorstelling dan mogelijk uitverkocht kan zijn. Op de website staat vermeld als een voorstelling uitverkocht is.